Sunday 24 July 2011

kunang-kunang & kupu-kupu

pada zaman dahulu ada kisah tentang kunang2 dan kupu2. dahulunya mereka ini berkawan baik tp skrg ni kunang2 & kupu2 dh x berkawan. pe agaknye jd dgn mereka berdua ni kn. kupu2 dh diam kn diri dan kunang2 pon menyepi gak. mereka pernah berjanji utk berkawan smpai bila2. tp smua tu dh berakhir. bila kunang2 menyepi si kupu2 pon amek langkah yg sama. berdiam lebih baik tok jauhkan diri dari masing2. pe yg ade utk mereka hanyalah secebis memory.

satu masa dulu, kunang2 kecewa dgn kupu2. dengan kekecewaan itu kunang2 cuba utk melupakan si kupu2. tanpa disedari datanglah si pari-pari dalam hidup kunang2. sayap kunang2 yg patah telah sembuh dgn bantuan si pari-pari. seseorang yg amat bermakna utk kunang2 sekarang.si pari-pari telah meniupkan semangat baru dlm diri kunang2. si pari2 tidak akan membiarkan kunang2 jatuh lagi. pari2 selalu ada utk kunang2 dlm pe jua keadaan. si pari-pari menyembuhkan haty kunang2 yg terluka. tp disedari luka itu bercantum semula dan senyuman jelas terpancar di wajah kunang2.

kunang2 telah membuang segala memori tentang kupu2. kupu2 pernah berjanji utk setia tp janji x semestinya ditepati. kdg2 kita berjanji hny utk memungkirinye. de 1 ketika kunang2 terima berita dr kupu2 yg sudah lama menyepi. kupu2 inginkan keadaan kembali seperti dulu tapi itu mustahil kerana kunang2 dh memilih jalan idup nye sndri. kunang2 dh jumpa cahaya yg menghiasi harinya. seribu sesalan bt kupu2 tapi itu x akan mengubah pe2. kunang2 dan kupu2 hanya ditakdirkan utk kekal sebagai kawan sahaja. sampai bl agaknye persahabatan antara mereka akn kekal. apa yg pasti kini, tiada lagi hilai tawa dan gurauan antara si kunang2 dan kupu2. mereka tidak boleh terbang bersama-sama sambil bercerita seperti dulu kerana masing2 dh memilih kehidupan sendiri.pe yg kunang2 harap dari kupu2 semoga kupu2 bahagia smpai bila2. kunang2 doa kn kebahagian kupu2. kisah antara mereka dh berakhir. bak kata si pari-pari " tak ada apa yg perlu diingati. kisah itu sudah lama berakhir. yg ada cuma sekarang."

kunang2 berterima kasih kepada pari2 kerana telah menyedarkannye dari lena yg panjang. kini dan selamanye kunang2 hanya utk pari2. kunang-kunang cukup bahagia sekarang. menantikan saat utk kunang2 dan pari2 disatukan...  trima kasih si pari-pari :)

No comments:

Post a Comment