Wednesday 10 August 2011

dye sahabat saya

bila keseorangan di pagi hari eni, sambil menanti waktu bersahur tiba-tiba,
aku teringatkan seseorang. oh no not my fiance ok haha
cerita ttg seorang gades

pernah x nmpak or terserampak dgn gades ni?
meh sini nk cite psl dye.
aku panggil dye tya n kdg-kdg panggil dye ketot hehe
permulaan perkenalan kami ialah di blok angsana tingkat 3 dkt seri iskandar.
bila ingat-ingat balik mmg lama ktorg dh knl. dr thn 2006 rsnya.
way back then, kitaorg sama-sama blaja dkt sana. pe pon bt mesti skali.
termasuk la sahur, buka posa, ketawa, sedey & mengata bagai haha
ley dikatakan ktorg berdua ni mcm gam la. ramai yg tny mcm ne ktorg ley jd kwn since diploma n now till degree masih lagi kekal berkawan. bahkan bln 9 ni ktorg practical dkt tmpt yg sama.

the answer is very simple. first we understand each other.
bila both of us terasa dgn tindak tanduk or word yg tajam mcm pisau tu, ktorg akn berdiam diri. bak kata org bercinta, amek masa tok cool of dulu katanya. then x lama lps tu akan bercakap la semula.
rs mcm remeh je kn benda ni tp she is the one i call sahabat not just kawan.
even de perbezaan dlm umo (x ley g th bp umonya) 
the differences always bring us together. sumtimes kuar ber2 pon ley ktorg ni.
i guess after finish up our degree, both of us will take a different path. aku lak bakal menamatkan zaman bujang. bdk ketot aku ni, aku nk dye teruskan impian dye utk tlg mama & papa. jadi anak yg solehah.
dan 1 ari nnt aku th dye akan menjadi isteri & ibu yg terbaik utk suami n anak2 dye. i know her.dye x seGARANG & seBRUTAL aku tp dye adalah sahabat yg terbaek. susah nk phm perangai angin mcm aku ni.
ye la bila marah dh mengalahkan incredible hulk hoho.. 
when people say sumthing bad about her actually, it cuts me inside.
i'll try my best to be her protector. i never feel tired to protect my best fwen. 
kira mcm savior la haha mcm SUPERHERO tu.
bab superhero lak dye suka otomen haha.. btol x tipu. dye suka sgt.


walaupun aku x la sehebat otomen yg menentang raksasa tp i always got her back :)

cik wani menentang raksasa mulut  longkang haha

even nnt status aku dh berubah, aku ttp nk dye dtg mnum2 n lepak2 dkt umah aku.
ttp nk de gurl's hang out dgn dye. g shopping bagai n movie marathon.
love come & go but true friend will stick with u no matter what.

1 ari nnt bila dh de anak-anak aku akn bg ank-ank aku berkawan dgn ank dye. aku nk ank-ank aku jd lemah lembut mcm dye tp x sng dibuli. of coz dye akn jd mak cik anak-anak ku. so nnt ktorg akan de anak-anak yg akan sambung legasi persahabatan ktorg berdua yeahaaaa.... 







No comments:

Post a Comment