Saturday 20 August 2011

maafkan saya

sepatutnya malam ni menjadi malam yg indah. bila si pari-pari rindukan kunang-kunang. pari-pari berjanji akan dtg untuk berjumpa kunang-kunang. dari jauh si pari-pari datang. terbang dan keletihan. namun bl terpandang akan si kunang-kunang, si pari-pari tersenyum riang. namun ada sengketa di sebalik suka.

kunang-kunang yg sedari tadi byk berbicara tiba-tiba diam seribu bahasa. kunang-kunang membiarkan pari-pari berbicara seorang. tanpa rs bersalah kunang-kunang masih membisu. tiba di satu hentian, pari-pari merendahkan egonya untuk meredakan keadaan. tp masih ada amarah yg tersimpan di hati kunang-kunang. mulut kunang-kunang terlalu lancang berbicara.
pari-pari ~ mcm mana nanti kalau kawen..
kunang-kunang ~ x payah kawen..
pari-pari ~ masyallah. itu jawapan awk..

hendak di tarik semula kata-kata mmg x de gunanya. pulang la si pari-pari dgn perasaan hampa. jauh disudut hati kunang-kunang sebenarnya berduka. sedey dgn perilakunya sendiri. sedey dgn kedegilannya. bilakah hati kunang-kunang akan lembut & tidak lagi keras seperti batu? bilakah kunang-kunang akan menjaga haty org-org yg menyayanginya?

utk si pari-pari ~ maafkan saya. saya tidak pandai bermadah. sedang mencuba utk menjadi seseorang yg lebey baek dari sebelum. acapkali terlupa dan sering menyakiti hati si pari-pari.

No comments:

Post a Comment