Wednesday 10 August 2011

nak pakai apa?

sabtu ni dh nk pulang ke kota metropolitan ewah... ala nk lik kl jer. berapa ari saja lagi tinggal. pasni puasa lak dkt umah along. ley la tgk-tgk si kecik tu. bie pon 15 hb ni dh stat keja dkt sana. well, aku dh rancang waktu perjalanan ku. mcm pukul brp nk gerak dr SP ke KL.. disebabkan ada jemputan untuk berbuka puasa di rumah nenek dkt Jelebu,N9 aku merancang stat perjalanan at 9.30 am. sbb kalau ley nk sampai awal umah nenek jd ley la berehat-rehat.


sebelum tu de beberapa pit stop bt aku. aku drive sorang-sorang dr sini tp de peneman iaitu nenek.
sure dye x tido nye la sepanjang perjalanan nanti haha.. ingt nk drift skit,bagi kecut tangkai jantung dye hehe... aip-aip, x senonohnye pny cucu haha. pit stop pertama ialah Taiping. nak amek fiance aku. mula nk balik berdua-duan je dgn dye tp last minute nenek lak nk ikot. jd kena la bawa. x kan nk tinggal dye lak.
jd utk ke Taiping, aku dh kena berpikir utk pkai pe. hurmmmm i mean my baju la. sbbnye aku akan berjumpa dgn my future mother in law. family my hubby to be islamic skit :) islamic tu bgs utk aku yg x ketahuan ni.
ye la even i wear tudung tp kalau nk ke rumah dye de guideline2 yg aku kena ikut huhu

setelah mengadap almari dekat sejamm, aku masih x jumpa baju pe nk pakai. byk baju-baju tinggal dkt umah along. maklum la bln 9 ni dh nk bekerja jd semuanya tinggal sana. malas nk angkut 2 3 kali. kalau pakai mcm selalu tshirt dgn cardigan bagi aku ok n tunang aku pon ok tp bg mak nye plak x ok.

tunang aku cakap "yunk, kalau kuar dgn bie x pe, tp nk jmp mak bie ni pkai sopan-sopan skit eh. baju tu x nak ketat-ketat & labuh skit yer. 1 lagi tudung tu x mo singkat sangat eh"
me ~ " syg nk pakai pe ni? baju byk dkt umah along. kang pkai baju ketat-ketat terkejot lak mak bie. kang terus cancel bt menantu"
bie ~ "syg pakai la pe2 pon tp ingt pesan bie tu k..."


aduyai..masih x jumpa pe nk pkai hehe.. bgs dpt bakal mentua mcm ni,titik berat kn islam tp aku ni hehe.. tahu tentang islam tp x amek berat sgt. for me, asal kn baju tu x dedahkan aurat ok la hehe... no wonder la tunang ku ckp pasni nk beli baju ke pe, ask for my approval first..ewah2 hehe...
jadi cik wani ni masih la terkial-kial memikirkan what to wear. i noe i have something descent to wear. dun worry la, kalau x de sgt rembat je baju adek hehe
mcm ni ok kot?hehe

No comments:

Post a Comment